Werkgroep Genealogie

In 2015 is de werkgroep Genealogie van start gegaan: een samenwerkingsproject tussen de HK Baerne en Stichting groenegraf.nl Doel van de werkgroep is het verzamelen van (nog meer!) gegevens over Baarnse families. Eric van der Ent van groenegraf.nl heeft zijn enorme databestand ter beschikking gesteld en begeleidt deze nieuwe werkgroep ook met al zijn kennis en kunde.

Vrijwilligers die zich aanmelden krijgen een speciale inlogmogelijkheid en kunnen dan binnen het beschikbare bestand in het programma MyHeritage gaan meehelpen. Zij krijgen dan toegang tot de familiesite, als online ontmoetingsplaats voor het delen van onder andere foto's, video's en verhalen. Zij kunnen dat thuis achter hun computer doen en daaraan net zo veel tijd beschikken als zij zelf willen. Zij krijgen daarbij tips en adviezen van Eric van der Ent om zich verder te bekwamen in stamboomonderzoek. Af en toe zal de werkgroep ook bijeenkomen voor onderling overleg. Aan deelname zijn geen kosten verbonden.

Download hier de zeer informatieve presentatie over Genealogie voor beginners die Jaap van Zweeden onlangs gaf