De belangrijkste doelstellingen van de Historische Kring Baerne zijn:

• Het kweken van belangstelling voor de geschiedenis in het algemeen en voor die van Baarn in het bijzonder.
  • Het bewaren en bewaken van het Baarnse culturele en monumentale erfgoed.
  • Door middel van het verspreiden van kennis, de Baarnse bevolking te wijzen op de karakteristieke en historisch waardevolle elementen van hun dorp.

De vereniging tracht deze doelen te bereiken door: lezingen, tentoonstellingen, excursies, historisch onderzoek, het tijdschrift Baerne, het verzamelen en beheren van foto's, voorwerpen, archieven en kunstvoorwerpen.

HKB heeft meer dan 800 leden en zo’n 80 enthousiaste vrijwilligers die zich inzetten binnen verschillende werkgroepen en commissies zoals die voor Archeologie, Communicatie, Genealogie, Oude Begraafplaats, Oudheidkamer en Redactie Baerne.

Onze Oudheidkamer fungeert als ons verenigingscentrum met expositieruimte, documentatiecentrum en objectendepot. De Oudheidkamer bevindt zich aan de Hoofdstraat 1a in Baarn en is voor iedereen toegankelijk op woensdag van 14.00-16.00 u. en op zaterdag van 11.00-13.00 u.

U bent van harte welkom voor een bezoek!

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen of een wijziging van email-adres opgeven, stuur een mail aan: