-
Blokkendoostrein Amsterdam-Amersfoort langs het 2e perron. Tijdens WOII. Fotomap 866.
fc3
-
Ruïnebrug. Het spoorravijn is uitgegraven voor de aanleg van de spoorbaan. De spoorbaan kruiste enkele wegen en paden. Deze werden naar beneden geleid, zodat men over de spoorbaan zijn weg kon vervolgen. Deze bruggetjes werden gebouwd om het voetpad op het talud erover te leiden.
fc1 gerrit vd veenlaan06
-
De kinderen Timmer van het Tuinbouwhuis (bloemisterij en zaadhandel, aanleg en onderhoud van tuinen, Zandvoortweg hoek Johannalaan) bij de ruïnebruggen aan het spoorravijn.
fc2 g vd veenlaan19
-
Het stationsgebouw, oorspronkelijk HIJSM, gereedgekomen in 1873.
fc2 station014
-
Koninklijke wachtkamer in het HIJSM-station.
fc2 station032
-
Voor het Verkeershuis staat een rijtuig van de Baarnsche Omnibus Compagnie met op de bok de heer Groenestein. Bij de auto staat de heer G.J.Beuken.
fc2 stationsplein026
-
De Bierhal, qua ontwerp en bouw een geheel vormend met het station HIJSM. Het gebouw is in 1956 gesloopt.
fc2 stationsplein031
-
Station N.C.S. Buurtstation, station van de NCS-lijn Baarn - Utrecht. Perronzijde, gezien vanaf het einde van het spoor. Fotomap: alleen digitaal.
fc3
-
Station Central. Spoor. Buurtstation, station van de NCS-lijn Baarn - Utrecht. Perronzijde, gezien vanuit het zuiden. Fotomap: alleen digitaal.
fc3
-
Station H.S.M. (Photo Koster.) Fotomap: doos 300-2.
fc3
-
Eerste brug over het spoorwegravijn. Op de achtergrond Villa Uytenbosch. 1874. Fotomap: groot formaat in doos 300-2, klein formaat 395.
fc3
-
Stationsgebouw NCS (Buurtstation), niet meer in gebruik. Perronzijde. Jaren 1970. Fotomap: alleen digitaal.
fc3
-
Stationsgebouw NCS (Buurtstation), niet meer in gebruik. Straatgevel. Jaren 1970. Fotomap: alleen digitaal.
fc3
-
Dit tunneltje, in de volksmond Grotje genoemd, was een onderdoorgang van de spoorlijn Baarn-Amersfoort. Het is gemaakt ten gerieve van de wandelaars in het bos, omdat de spoorlijn meerdere bospaden kruiste. Het bos liep in die tijd helemaal door tot aan de Kettingweg. Het grotje bevond zich op de plaats waar thans de Vondellaan loopt, ongeveer bij het begin van de Bilderdijklaan. Bij het rooien van het Pekingbos t.b.v. woningbouw (1923) moest ook dit stukje oud Baarn het loodje leggen (Baarnsche Courant 23-8-1967). Fotomap: doos 310.
fc3
-
"Groet uit Baarn, Nieuwe spoorbrug". Het Kippebruggetje in de volksmond. Deze voetbrug verving in 1911 de gelijkvloerse overpaden die via de poortjes onder de "ruïnebruggen" bereikbaar waren. [826]
fc3
-
Stoomtrein met locomotief van de serie 3600 naar Amsterdam passeert onder de voetgangersbrug over het spoorravijn. 1943. Fotomap 867.
fc3
-
Spoorwegravijn met op de achtergrond het station. Zicht vanaf de "boulevard" op het talud. Een trein vanuit Amsterdam passeert onder de voetgangersbrug. Fotomap 895.
fc3
-
"Het station H.S.M. te BAARN door een stortregen geïsoleerd. 19. JULI. 1919." Fotomap 981
fc3
-
Station H.IJ.S.M. Oosterspoorweg. Het terras op de eerste verdieping is nog geheel open; de foto is kort na de opening in 1874 gemaakt. Fotomap 1033
fc3
-
Voorgevel station HIJSM. Ca. 1970.
fc3
-
Bussen van NBM (Nederlandsche Buurtspoorweg Maatschappij) en Tensen voor het HIJSM-station.
fc4
-
Locomotieven onder het Kippenbruggetje. Gefotografeerd richting station Baarn.
fc4