In januari is de website van de historische kring vernieuwd.  Het meest zichtbare aan die verandering is de voorpagina.

Wat is er veranderd?

Op de voorpagina hebben we op een prominente plaats ruimte gemaakt voor nieuwsberichten.

Korte tijd nadat de HKB-nieuwsbrief bij de leden in de mailbox gearriveerd is, worden de berichten in de nieuwsbrief ook op de voorpagina geplaatst. Verder is aan de linkerkant op de voorpagina een overzicht met aankomende HKB-gebeurtenissen te zien.

Waarom deze wijzigingen?

De voorpagina van onze website verandert niet zo vaak. Daardoor krijgt een bezoeker mogelijk de indruk dat er niet zo veel gebeurt binnen de Historische Kring Baerne. Om dat eventuele misverstand uit de weg te ruimen, brengen we nieuws en aankondigingen van gebeurtenissen wat duidelijker onder de aandacht van de bezoeker.

Onze leden, die de nieuwsbrieven trouw lezen en de weg naar het agenda-overzicht op de website wel weten te vinden, zullen geen nieuwe informatie vinden. Niet-leden, die geïnteresseerd zijn in de geschiedenis van Baarn en daarom onze website bezoeken, krijgen op deze manier snel een goed beeld waarmee de HKB bezig is. En mogelijk raken ze daardoor ook sneller geïnteresseerd in een lidmaatschap van de HKB en de voordelen die dat biedt (waaronder de Baerne).

Is er nog meer verandering op komst?

Jazeker! We willen vrijwilliger-vacatures aan de rechterkant een eigen 'etalage' geven, zodat deze ook meer opvallen - en hopelijk sneller ingevuld worden.

En niet op de voorpagina, maar 'onder de motorkap' van de website gaan we in de komende periode wat vernieuwingen doorvoeren zodat onze website goed blijft functioneren. Hier en daar zal dat leiden tot wat functionele verbeteringen en kleine cosmetische aanpassingen. Als zo'n wijziging nieuwswaardig is, zullen we dat zeker melden.