Een Sinterklaascadeautje voor Baarn en voor wethouder Steven de Vries: hij kreeg op 5 december in Lokaal-O het eerste exemplaar overhandigd van het op Baarn toegespitste kaartspel “Wablief?!.”

Wethouder Steven de Vries speelt Wablief?!Marinca Uijland is er drie jaar geleden mee begonnen als afstudeerproject. ”Vergeetwoorden zijn woorden die vroeger veel gebruikt werden, maar die je tegenwoordig steeds minder hoort. Ik deed onderzoek hoe die woorden onder de aandacht gebracht kunnen worden en besloot het in een spelvorm te gieten. In samenwerking met Living Story is het spel ontwikkeld.”

In het doosje zitten 56 woordkaartjes en 56 associatiekaartjes, met een handleiding. In deze Baarnse editie staan woorden, plekken en begrippen van vroeger. Bijvoorbeeld de Flora bioscoop, Astoria, Hornsveld, de Old Inn, Turco-taart.

“Door het spel te spelen komt er een gesprek op gang en krijg je aandacht voor elkaar, je gaat verhalen delen”.

Ton van den Oudenalder en Ans van Egdom van de Historische Kring Baerne hebben geholpen met de begrippen en de namen en hebben nagelezen of alles klopte. De Gemeente Baarn heeft een financiele bijdrage gedaan. Mede daardoor kunnen 500 exemplaren van het spel Wablief verspreid worden in de woonzorgcentra in Baarn.

Meer informatie is te vinden op de website www.wabliefhetspel.nl . Daar kan ook het spel besteld worden.