De vrijwilligers van de Oudheidkamer zijn ook alweer bezig met een volgende tentoonstelling, die aansluit bij ons jubileumjaar in 2024.

Vijftig jaar geleden werd de huidige Historische Kring opgericht. Dus midden in de roerige 70-er jaren. Het thema van de nieuwe tentoonstelling is dan ook de 70-er jaren in Baarn.

In die tentoonstelling willen wij u mee terug nemen naar de periode 1970-1979. Wat gebeurde er toen allemaal in Baarn? Hoe zag Baarn eruit in die tijd? Wat stond er toen voor nieuws in de krant? Welke producten waren er toen te koop en werden met advertenties aangeprezen?

Het is een leuke uitdaging om dit in een expositie te laten zien. Omdat we in de tentoonstelling ook voorwerpen uit die tijd willen laten zien zijn we daarnaar op zoek: bijvoorbeeld een oude tv, radio, transistorradio, keukenapparatuur, fototoestellen, filmcamera’s, kledingstukken, etc. Maar ook zijn we op zoek naar foto’s uit die tijd met interieurs van Baarnse huizen.

Misschien heeft u nog iets in uw berging of op zolder liggen dat uit die tijd stamt wat u gedurende een periode van 4 tot 5 maanden kunt missen voor de tentoonstelling. Na afloop krijgt u alles weer terug. Laat ons even weten of u iets heeft dat wij zouden kunnen gebruiken: stuur een berichtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vermeld bij uw bericht uw naam en telefoonnummer, dan nemen wij contact met u op.

De tentoonstelling zal vermoedelijk van april tot en met september 2024 te bezichtigen zijn in de Oudheidkamer.