Met Karakter is Baarn een amateurtoneelvereniging rijk. De Speeldoos is de thuishaven van de club, die dit jaar vijftig jaar bestaat. Het jubileum wordt uitgebreid gevierd met onder andere een lustrumuitje.

Veel leden spelen al jaren bij Karakter: het familiegevoel en de gezamenlijke passie voor theater verbindt hen Het is een trouwe club vrijwilligers, die naast de toneelspelen ook zelf de decors bouwt en kostuums maakt.

Theo Manten was een van de oprichters en ook de familie Rottier heeft nauwe banden met Karakter.

Op 11 en 12 november werd de voorstelling ‘Motie van Wanorde’ opgevoerd onder de bezielende leiding van regisseur Howard van Dodemont. Deze klassieke klucht werd ook bij het 25-jarig jubileum uitgevoerd. Bijzonder was dat de oprichters van Karakter, Meta en Theo Manten, in dit toneelstuk meespeelden.

Er wordt ook vooruit gekeken, want volgend jaar, op 2 en 3 februari, vindt het 37e Eenakterfestival plaats. Het thema is ‘Vijftig’. Op19 en 20 april wordt de ‘reguliere’ voorstelling gehouden.

Kortom: toneelgroep Karakter brengt al vijftig jaar amateurtoneel in al z’n facetten.