De NGV, de Nederlandse Genealogische Vereniging afdeling Utrecht, start op 12 oktober a.s. een cursus genealogie voor beginners die toegankelijk is voor leden en niet-leden. Een goede gelegenheid om eens werk te maken van het zoeken naar voorouders.

De cursus wordt gehouden op zes donderdagavonden van 18.30 – 20.45 uur in het Utrechts Archief, Alexander Numankade 199-201 in Utrecht. Bij de verschillende docenten komt aan bod: hoe je een onderzoek start, Burgerlijke stand en Bevolkingsregister, Doop-, Trouw- en Begrafenisboeken en Lidmatenregisters, het zoeken op internet, het Genealogisch programma GensDataPro en Heraldiek DNA.

De kosten bedragen € 55.- voor leden van de NGV en € 75.- voor niet-leden. Als niet-NGV-leden lid worden betalen ze € 55,-. Dit is inclusief de cursusmap.

U kunt zich opgeven voor 21 september bij Marijke Lambermont, email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met vermelding van uw lidnummer als u lid bent van de NGV.