Onlangs bereikte ons het bericht dat oud-voorzitter Teun Stein van de Historische Kring Baerne, op 29 maart 2024 is overleden. Hij was onze voorzitter van 2002 tot 2011.

Teun Stein

Nadat hij als voorzitter afgetreden was, is hij zich blijven inzetten voor de Historische Kring als vrijwilliger in de “interview commissie”, om verhalen op te tekenen van Baarnaars en Barinezen, opdat ze niet verloren gaan.

Bij zijn aantreden als voorzitter in 2002 heeft hij een artikel geschreven in de Baerne van december 2002.
Daarin vertelt hij dat hij zeer verknocht was aan ons dorp. Zijn roots lagen in Baarn en hij voelde zich zeer verweven met de plaatselijke geschiedenis. Ook zijn grootouders waren Barinezen. Hij had veel ervaring opgedaan in verschillende bestuursfuncties en toen hij gevraagd werd door Jan van der Kraats, om hem op te volgen als voorzitter moest hij er even over nadenken, maar zei ja en daar heeft hij nooit spijt van gehad.
Hoewel er meer op hem af kwam dan hij zich had voorgesteld, zo vertelde hij.

Wij zullen hem herinneren als een zeer aimabele man.

Het bestuur.